Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Caroline Arvidsson - 18 februari 2009 22:11

Vi fick idag veta att söta Deminas Xena lämnat jordelivet.
En otroligt go och snäll tik hos Helena som Boris tyckte mycket om.
Hon insjuknade fort och fick somna in lugnt och fridfullt i knät på matte Helena i igår..

En solig, varm och härlig dag i somras tog vi med oss Xena ut till våran badklippa - gissa om hon levde upp och hade en sååå härlig dag tillsammans med oss där ute. Njöt verkligen, lekte med pinnar, busade med Boris och bara myste vid havet. En supermysig dag och Xena var såå lätt att ha med sig. Vilken tjej! Vi kommer alltid minnas den dagen och vi hoppas att den finns kvar i Xenas hjärta med.

Alltid i våra tankar - vila i frid söta Xena!
Tankar och kramar från mig och Boris

http://galleri.borresnorre.se/#17
Av Caroline Arvidsson - 18 februari 2009 14:50

Var hos läkaren idag igen på återbesök... och fick äntligen rätt diagnos efter mycket om och men - det här drabbar bara 10% så det var ett av de sista testerna de brukar göra då man haft lunginflammation. Men eftersom 3 antibiotikakurer och 1 cortisonkur inte hjälpt så jag blivit bra så gjorde de det här mycoplasmatestet.. och det var positivt.

Det är alltså en muterad form av en bakterie som inte syns på vanligt bakterieprov, sänka eller de vanliga testerna man brukar göra. Man måste ta ett spec. mycoplasmaprov vilket de gjorde idag med postivit resultat.

Så det jag har är Mycoplasma pneumoniae som man kan läsa mer om här om man är nyfiken.

Jag fick  nu en stark antibiotika som heter Doxyferm, och nån läbbig hostmedicin med morfin som heter Cocilliana *s*  Men det känns bra att veta vad det är som orsakat allt det här, och att jag nu har rätt medicin. Lite störande att jag ska ha behövt gå med det här så länge - att de inte kunnat kolla det lite tidigare... hm.. men men. Är sjukskriven till 3/3 sedan ska jag vara tillbaka på jobbet.

Efter läkarbesöket tog jag och Boris en långis på åkrarna... solen sken och det kändes nästan som vår i luften. Var så skönt!

Fick veta en annan "rolig sak" idag och det är att arbetsgivaren inte skickar in sjukintygen till Försäkringskassan som jag trodde - utan det skulle man gjort själv.. *suck* Så då jag idag ringde Fkassan för att kolla att allt var ok och att jag skulle få pengarna snart så fick jag veta att de har ingenting alls där på mig... GRR... så nu måste jag skicka in nån sjukförsäkran och alla intygen igen (som jag fick beställa från läkarmottagningen) och sedan är det en handläggningstid på upp till 5 veckor!!! innan jag får pengarna!

ja jag säger då det.. är det inte det ena så är det det andra.... suck..
Nu ska jag slänga mig i soffan och vänta på Catta som kommer vid halv fem :) Behöver lite kul idag känner jag..

kram

Ovido - Quiz & Flashcards