Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Trött jag blir

Av Caroline Arvidsson - 12 februari 2010 11:54

Hej

Måste bara skriva av mig lite..

Jag har kämpat som fasen med Boris så han ska kunna just sitta och låta en mötande hund passera.. och det går nu rätt brai 8 fall av 10..  Sedan kommer det en hundägare med en liten ettrig, ouppfostrad hund som får uppföra sig precis hur som helst som skäller och skäller och slänger sig mot Boris.

Då Boris får nog och faktiskt svarar sliter de upp sin lilla hund i famnen och kollar på oss som om Boris har Rabies... muttrar nåt och går fort vidare...

Välkommen till the Rottieworld! *suck*

Ibland har man lust att ge vissa hundägare en stor utställning! suck..

Känner mig förkyld och har huvudvärk - kanske därför jag blev extra upprörd imorse!

kram iaf och ha en underbar helg!!

 
 
Therese Bergsmo

Therese Bergsmo

12 februari 2010 12:51

Har många gånger funderat på att trycka upp kort med någon lämplig hund-psykolog´s namn och nr & ge till dem med tips om hundkurs... Det finns alltför många ouppfostrade hussar och mattar här i världen!

Ha en trevlig helg och krya på dig!

Kram, Therese & gänget

http://www.bergsmo.se

 
Catta

Catta

12 februari 2010 17:19

Igår när jag var ute på kvällslångisen så kom det en kille med en Drever i FLEXI! Hunden ser Otto och gör utfall mot oss och ägaren har släppt knappen så hunden har flera meter att springa innan kopplet tar stopp!
Min mamma var med och bad killen ta in hunden, men fick till svar "Nej, det kan jag inte!" (Han var upptagen med att prata i telefon)
Som TUR var hade Otto en bra dag och tittade bara lite och gjorde inget tillbaka. Nästan så man önskade att Otto också hade flexi och betedde sig på samma sätt!!!

Man blir fanemig GALEN!!!

http://www.stjernborg.se

 
Ronja

Ronja

14 februari 2010 20:33

Du tycker inte att hela inlägget är lite motsägelsefullt? Du säger att du ofta skulle vilja skälla ut hundägare för att de inte har koll på sina hundar, men du själv då? Själv kunde jag ärligt talat inte brytt mig mindre om andras hundar gör utfall eller skäller och folk inte har koll, huvudsaken är ju att man SJÄLV har koll på sin EGEN hund.

http://www.draklunda.se

 
Carro

Carro

14 februari 2010 23:09

Som vi vet sedan tidigare Ronja så är det ingen ide att du och jag går in i diskussioner, då vi tycker väldigt olika om mycket vad gäller hundfrågor.

Det här är min blogg och mina åsikter :) Jättekul med kommentarer på inläggen, och jag respekterar din åsikt men håller inte med.

Jag jobbar stenhårt med Boris/våra svårigheter vid hundmöten och det går nu bra i 95% av fallen, men då andra respektlöst låter sina hundar göra som de vill, och de provocerar min hund genom att streta, skällande mot honom (just det vi jobbar med så mycket) så stör det mig ja! Inte så konstigt enligt mig..

Lycka till med dina hundar.

http://www.borresnorre.se

 
Ingen bild

Ronja

15 februari 2010 10:58

Ja, det är din blogg, men måste dom som läser hålla med dig? Det jag menar är att det är lätt att skylla ifrån sig på den andra hunden "den började", men man har ju ett egenansvar för sin egen hunds uppförande, oavsett hur andra uppför sig. Man får kanske erkänna att man inte kommit så långt i sin träning som man kanske hade önskat, utan att man måste träna mycket mer för att fixa möten med andra hundar, så jag förstår om det kan kännas JOBBIGT att han går igång på en aggressiv hund för det ger ju "bakslag" i sin egen träning, men att skylla det på någon annan är ju lite oansvarigt. (tycker jag).
Vi som har Rottweiler har ett större ansvar, gentemot våran ras! Så säga vad man vill om folks små hundar och att de inte har koll, men faktum kvarstår, liten hund - mindre skador, stor hund - stora skador.
Men fortsätt kämpa, den dagen ni kan passera en hund som är aggressiv/gör utfall utan att din egen hund lägger notis på det, då kommer du förstå vad jag menar!

 
Ingen bild

Carro

15 februari 2010 12:09

Klart man inte måste hålla med mig..

Jag skyller inte ifrån mig alls - men likväl som jag ska ha koll på min hund ser jag gärna att andra tar ansvar öven för de sina, oavsett storlek, den tycker jag inte har alls med saken att göra, det är bara en undanflykt av de med mindre hundar. Om inte annat för deras HUNDS skull, borde de lära sig uppfostra dem bättre (och nu menar jag inte ALLA småhundsägare för de flesta här är supergoa) eftersom alla hundar mår bäst av att vara trygga och ha bra ledarskap.

Jag jobbar stenhårt med Boris och har kommit väääldigt långt, så jag känner inte alls att vi inte kommit så långt som jag önskat som du skriver, tvärtom är jag väldigt glad att vi kommit så långt som vi gjort. Olika människor upplever saker på olika sätt och det hemska bråk Boris var i satte djupa spår mig MIG vilket gjort att det här fått ta den tid det tagit. Så jag är oerhört stolt över både mig och Boris!

Men vi tycker olika Ronja, och det var ju inget vi inte visste innan. Det ni gör funkar för er och det vi gör funkar för oss. Alla är vi olika. Lycka till med din träning.

 
Ingen bild

Catta

16 februari 2010 08:36

Vi som känner dig Carro vet också hur långt ni har kommit i eran träning. Andras åsikter spelar föga roll....
Ni är jätteduktiga.

 
Ingen bild

carro

16 februari 2010 17:54

Tack Catta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Arvidsson - 22 april 2010 21:35

Imponerande man!!!

Av Caroline Arvidsson - 20 april 2010 00:35


Kolla Boris och Kiwi!! Är inte det här kärlek så säg vad!   Han verkligen älskar sin nakna lilla vän.. Kiwi kryper upp och myser ner sig vid hans varma ljumske.. han lyfter lite på benet så hon kommer in där hon vill, sedan tvättar han henne lite på ...

Av Caroline Arvidsson - 3 april 2010 14:28

Foto av min älskade Boris från vår supersköna promenad i förmiddags!!! ...

Av Caroline Arvidsson - 30 mars 2010 15:27

Hej på erVisst är det underbart med vårsol igen!! :) Som vi har längtat!!   Boris och jag är ute på långpromenader varje dag, man får liksom den där extra energiskjutsen i kroppen på nåt vis. Boris får inte lika ont i sin rygg heller då det börjar bl...

Av Caroline Arvidsson - 15 mars 2010 11:20

Ja vad säger man om helgen som varit? Helt underbar!!!   Som man har längtat efter den här våren, kändes ett tag som om vintern aldrig skulle ta slut.I lördags då vi vaknade och solen sken så vackert kände jag att idag måste vi ut i solen!! Då jag va...

Ovido - Quiz & Flashcards