Alla inlägg under mars 2009

Av Caroline Arvidsson - 27 mars 2009 00:56

Halloj

Idag fredag åker jag iväg på SPA-kryssning med 6 tjejer till över helgen.

Vi åker med Birka Paradise - det ska bli riktigt skönt!!

Blir en god middag och lite party imorgon kväll - lördag blir SPA-bad och behandlingar för hela slanten. Ska bli underbart. Det är min mamma som fyller 50 år nästa helg så vi är ett gäng tjejer som bjuder med henne på det här. Min moster, min brors flickvän, mammas vän Jana, jag och så mamma. Hon vet ingenting så det ska bli spännande. (obs - hon läser aldrig bloggar så hon ser inte det här *s*) Har fått ljuga för henne hela veckan vad jag ska göra i helgen! haha

Tagit semester imorgon så jag hinner packa och dammsuga och så innan min kompis Johanna kommer hit som ska bo här med djuren då jag är borta. TACK VÄNNEN!! *kramar* Vid 14.30 tar jag tåget in mot stan och 18.15 går båten men vi möts upp innan på Gondolen vid Slussen där mamma får veta vad vi planerat :) SKOJ SKOJ!

KRAM på er - nu ska jag lägga mig.

/ Carro

Av Caroline Arvidsson - 21 mars 2009 12:17

Hej hej

Nu lånar jag foton från Devarox blogg och hoppas att det är ok då det är Boris syskon - alltid skoj att visa upp! Dessa foton är från februari 09.

I ordning
- Brique
- Beans
- Belle
- Blizz

Boris skickar en kram till syskonen.
/ Carro

Av Caroline Arvidsson - 19 mars 2009 23:19

Måste bara lägga in denna underbara video från YouTube som jag skrattat sååå gott åt mååånga gånger! OSCAR THE BOXER!!! Så underbart söt!

Av Caroline Arvidsson - 19 mars 2009 21:11

Go kväll

Ja nu då man jobbar är jag långt ifrån så flitig i bloggen som jag vill.
Då jag kommer hem från jobbet är det långis med Boris, middag för oss både och sedan är det typ soffläge! *s* Det tar på krafterna.

Igår hade vi dessutom kvällsmöte på jobbet. Som tur var så var det onsdag så Boris var hos Annelie och Elsa ute på landet. Öppnade skolan igår så jag var och lämnade Boris kl 6.20 ute i Vallentuna - sedan till jobbet - FULL fart på jobbet verkligen.. slutade 15... åkte hem och åt lite middag - sedan tillbaka till jobbet för kvällsmöte om vår nya organisation till hösten - mötet slutade 19 och då åkte jag ut och hämtade Borre. Visste att Annelie skulle jobba men då jag kom dit var det ingen hemma.... åhh.. då man varit i farten i 14 timmar vill man bara att saker ska flyta på så man kommer hem. Men tillslut fick jag tag i Uffe och han hade lagt ut nyckeln.. *phuu* så till slut fick jag tag i Borre och vi åkte hem.. kom innanför dörren 20.00

Har dessutom fått 2 p-böter helt i onödan... i tisdags hade mitt P-tillstånd (för jobbets parkering) glidit ner så man inte såg giltighetsdatumet på det - 300 kr böter. Igår ansträngde jag mig verkligen och la det mitt på instrumentpanelen så de inte kunde missa nåt - kommer ut då jag ska hem... vad ser jag!? En till bot på 300:-!! Fattade ingenting.. !! GRRR!! Då visar det sig att jag missat att ta ett nytt tillstånd då jag kom tillbaka till jobbet efter sjukskrivningen så jag har ett tillstånd som gick ut 081231!! ÅHHHHH!!! Ja det är väl bara betala!!

Ibland har man verkligen dagar då allt känns som det går emot en - hela början av den här veckan var sån! Nu blev det ett väldigt neggo inlägg men.. *s* Ni som känner mig vet att jag inte är den deppiga typen - så det är ingen fara på taket :)  Ibland känns det som om man verkligen får en spark i baken som visar att man egentligen borde lägga energi på andra saker.... *blink Catta*

Men då jag kom hem idag efter en skön dag på jobbet med brödbak osv - och efter en långis med Borre i vårsolen *skööönt* med lite godissök i träden (kul kul!!) så tog jag tag i städning här hemma! Skurade överallt - till och med skåk, lister, köksskåp mm.. ja ni vet.. och GUD så skönt det var att slinka ner i soffan sen med go middag och kolla på tv hela kvällen!! *s*

Joooooooo jag har köpt en ny borste till Borre - The Furminator!! GALET BRA!! Ni ska se hur mycket  pälsen bara ramlar av!! Jag rekk den till alla!!!
Bästa jag haft - kostar några kronor men den var värd varenda krona!!
Du köper den bla på Canis.se

läs mer här: http://www.furminator.com/






På söndag ska jag åka till Bålsta och gratta min goa gudson Hobbe - Sussis son! Han fyller 3 - gud vad tiden går!!!!!!!!! Ska bli mysigt - de flyttade till Bålsta nu i höstas - det var ju där jag och Sussi växte upp så det känns alltid lite speciellt på nåt vis att åka tillbaka dit... även om jag aldrig vill bo där igen *s* Men en visit är ju aldrig fel! Alltid lika kul att träffa Sussi också!

På lördag blir det första träningen på typ 3 månader.. helt galet! *s' men nu ska det sättas igång!

kram på er / Carro

Av Caroline Arvidsson - 13 mars 2009 22:02

Halloj

Usch nu då man börjar jobba har jag inte lika mycket tid att blogga - var ju så himla flitig ett  tag *s* Men vi är på väg tillbaka till vardagen iallafall - jag har jobbat sedan onsdag förra veckan och det känns helt ok. Att komma tillbaka till 160 barn från att ha haft lugna gatan 7 veckor hemma med mina älskade djur - ja det är lite skillnad *s*

Vi har börjat ta längre promenader igen - såååå skönt! Varje dag efter jobbet tar vi en promenad på minst 45 minuter.. vi får ta lite i taget.. både jag och Boris har gått upp i vikt denna tid - så nu jobbar vi på beach 09.. haha...

Hoppas komma igång med träningen med Catta och Otto snart igen!
längtar sååååååååååååååååååå!!

Imorgon ska jag på en välbehövlig SPA-massage. Ni som bor i närheten av Vallentuna/Täby.. kika in på www.barafordig.se Superbra priser och massa härliga behandlingar!! Ska bli underbart skönt iallafall! Innan det ska jag iväg en sväng till Rissne där det är en stor kattutställning och på kvällen kommer lillebror så ska vi kika på melodifestivalen och äta nåt gott :) Mys!

KRAMAR på er

Av Caroline Arvidsson - 8 mars 2009 16:46

Hallå

Nu är vi hemma igen efter helgens bravader! Jag har varit på kattutställning i Nyköping, åkte i fredags. Gick jättebra för dem! Så stolt!

Hämtade hem Boris vid 14.30 ute hos Anneli i Brottby. Ibland är det skönt att ha semester hemifrån med allt vad det innebär, men OJ vad underbart det är då man får träffa honom igen!!!!!!!!! :) Han hade haft det bra där ute som vanligt.

Tack Annelie för att  ni tar hand om min Boris!!
Ikväll är det soffläge för oss alla!!! Ska mysa sååå mycket! Borre ligger redan i soffan och snarkar.. hihi!

KRAM på er

Av Caroline Arvidsson - 4 mars 2009 21:33

Efter 7 veckors sjukskrivning för mig och inte värst mycket skoj att göra eftersom jag inte orkat så mycket - var det total lycka för Boris då jag sa att vi skulle åka till Elsa idag! Vilka ögon han fick!!

Han var ju där på fredagar först men nu kommer det bli onsdagar istället - och det är egentligen bättre för då är han först lite trött efter helgen må-tis, sedan Elsa på onsdagar och lite trött efter det to och fre...  är inte det optimala att ha honom hemma ensam men jag har inget alternativ och jag vet att han klarar det. Han är aldrig stressad eller överenergisk då jag kommer hem faktiskt och oftast då jag kommer hem från jobbet åker vi till åkrarna eller skogen så han får en mysig långis där han får springa av sig. Och jag jobbar inte sååå långa dagar heller så.. Men drömmen vore ju att kunna ha honom med mig hela dagarna - har lite planer på det faktiskt ;) *avslöjar ingenting!!!*

Men idag hade han en underbar dag - det är såå skönt att åka och jobba då man vet att han har det bra och får vara ute lös hela dagen. Tänk om man kunde hitta en dagmatte på heltid!! Omöjligt. Hämtade honom efter jobbet och det var en trött kille som kom hem!! :) Skööönt.

Han ska vara där i helgen också då jag åker på kattutställningen - känns så skönt då han är där för han älskar dem och de tycker såå mycket om Boris. Han är såå skötsam där och sticker ingenstans från gården. varför skulle han det? *s* Han har ju allt han älskar där!!

Ne nu ska jag se Grays Anathomy

KRAM på er

Ovido - Quiz & Flashcards