Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Caroline Arvidsson - 27 februari 2009 20:10


Vet ni vad jag kom på imorse!
Idag är det exakt 4 år sedan jag fick hem min älskade Boris.

Söndag 27 februari 2005 åkte jag från Gotland där vi bodde då, över till fastlandet... hem till Kennel Devarox och fick ÄNTLIGEN hämta hem honom!!! BORIS!! Gissa om jag hade längtat!! Tiden hade sneglat sig fram!! Men nu var han min!





Resan hem igen var som i en dröm.. han var äntligen hos mig! Efter att ha kräkts i bilen (första och sista gången i livet *s*) på väg till Nynäshamn sov han sedan nästan hela båtresan över till Gotland... hihi.. fick neka sååå många människor som ville gosa med honom.. jag förstår dem iof men sover man så sover man och då ska man få vara ifred.. ;)



Ja.. åren har gått kan man säga.. 9 kg valp är nu 56 vuxen hane...
Jag älskar honom såååå högt och hoppas vi får MASSOR av fler år tillsammans!



Idag var vi på promenad vid båthamnen och stranden vid Södra Viggbyholm - jättemysigt! Vi brukade gå där då vi bodde i Hägernäs.. solen sken - det var 5 grader varmt idag och kändes riktigt vårigt!! Gick strandpromenaden med Boris - hur skönt som helst. Var inte så mycket hundar men vi såg 4 stora hundar på ca 30 m håll - Boris kikade lite på dem -men sedan tittade han på mig!! Weee... så skönt att det börjar  hända saker.. han struntade praktiskt taget i dem! Såå duktig!!!

Efter promenaden fick Boris vänta en stund i bilen medan jag gick upp till mamma som just köpt en ny lägenhet strax ovanför, och bjöd henne och min lillebror Marcus på lunch som jag köpt med mig. Supergott - ciabatta med brie, salami, avokado, vitlöksost, sallad och soltorkade tomater.. sååå gott!! Och jordgubbssmothie till det.. MUMS! Efterrätt små semlor med kaffe... MUMS!! Kommer bli jättefint hos mamma i hennes nya lägenhet, men jag är INTE avis på flyttkartongerna!! haha

Då jag kom hem började jag sy på mitt burskynke jag ska ha med mig på kattutställning i Nyköping nästa helg! Tror jag kommer lyckas faktiskt!! Blir fint!

Imorgon ska jag till Vallentuna BK och titta på Eskils MH - den första ut på MH-banan av Boris barn! Ska bli sååå kul att se!!

KRAM på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards