Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Börjar pusta ut lite

Av Caroline Arvidsson - 4 februari 2010 12:46

Natten har varit lugn faktiskt..

igår kväll fick jag ett jättebra recept av Helena på kennel Deminas, på vätskeersättning till hund. De tappar ju så mycket vätska då de är så här magsjuka så de behöver få i sig vätska, och vatten är ju bara vatten så här kommer recept på en jättebra ersättning som är bra att kunna göra. Om man har Resorb hemma funkar det lika bra, men det hade inte jag.
______________________________________________

Recept Vätskeersättning:

1 L vatten
1 msk (ca 4 tabletter) Dextropur/Dextrosol (Druvsocker)
1 tsk salt
1 krm bakpulver

Värmde upp det här, lät svalna och hällde på flaska som sedan förvaras i kylen. Ge ca 10-20 ml varje kvart. Viktigt att de får vätska!
______________________________________________

Men natten var som sagt lugn, Boris har båda sovit hela natten lång utan olyckor varken framåt eller bakåt. Så skönt! Han fick lite ris och risavkok till frukost imorse som han glatt slickade i sig stackarn.. vi var ute en sväng men då kissade han bara vilket jag tycker bara är bra för då har han fått ut allt ur magen. Han får fortfarande vätskeersättning under dagen, för trött är han fortfarande så klart.. min älskade hund!

Tog tempen igår men den låg på normala 38.3 så det var skönt att han inte hade feber.

Så håll tummen att det här håller i sig. Är självklart hemma med honom tills han är återställd igen! Vi skulle ha lämnat Blod på Albano idag men det får självklart vänta tills Boris är frisk och stark igen.

KRAM



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Arvidsson - 22 april 2010 21:35

Imponerande man!!!

Av Caroline Arvidsson - 20 april 2010 00:35


Kolla Boris och Kiwi!! Är inte det här kärlek så säg vad!   Han verkligen älskar sin nakna lilla vän.. Kiwi kryper upp och myser ner sig vid hans varma ljumske.. han lyfter lite på benet så hon kommer in där hon vill, sedan tvättar han henne lite på ...

Av Caroline Arvidsson - 3 april 2010 14:28

Foto av min älskade Boris från vår supersköna promenad i förmiddags!!! ...

Av Caroline Arvidsson - 30 mars 2010 15:27

Hej på erVisst är det underbart med vårsol igen!! :) Som vi har längtat!!   Boris och jag är ute på långpromenader varje dag, man får liksom den där extra energiskjutsen i kroppen på nåt vis. Boris får inte lika ont i sin rygg heller då det börjar bl...

Av Caroline Arvidsson - 15 mars 2010 11:20

Ja vad säger man om helgen som varit? Helt underbar!!!   Som man har längtat efter den här våren, kändes ett tag som om vintern aldrig skulle ta slut.I lördags då vi vaknade och solen sken så vackert kände jag att idag måste vi ut i solen!! Då jag va...

Ovido - Quiz & Flashcards