Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Vinterpromenad

Av Caroline Arvidsson - 21 februari 2010 21:41

Vilket snökaos det varit!! herregud! Hoppas ni alla är ok!

Hade en jättemysig kväll med lillebror  igår.. vi åt god mat, kollade på melodifestivalen (Darin bra men Timotej tycker jag personligen var ett skämt! - var tog Alcazars givna globenplats vägen??!) Ja ja det är en världslig sak! *s* Alla har vi olika smak.   

Då Boris vintertäcke blev kvar hos Johanna har vi inte gått några jättelånga promenader sedan han kom hem.. men igår fick vi tillbaka täcket så idag då solen sken och det var gnistrande vitt ute, otroligt vackert, tog jag och lillebror beslutet att ta en lång, skön promenad i snön!

     De här pojkarna kan konsten att BUSA tillsammans!! *s*   

Boris var riktigt laddad idag, gjorde snöänglar i snön var 10e meter och var såå glad :) Underbart!!

      
Vi hade klätt oss ordentligt men undrade lite hur mycket snö det egentligen kunde vara på vår skogsrunda. Och vi fick fog för våra tankar då vi kom till den öppna delen vid ett kalhygge! Herregud vad mycket snööööööööö... det var helt galet.. det gick mit upp till låren ibland, och av Boris såg jag endast svansen och en nos som dök upp då och då. Duktiga Borre plogade sig  fram genom snömassorna! Tur att det är så lätt, kall snö och inte den blöta töiga för då hade det inte gått att ta sig fram.

      
Det blev en helt galet jobbig, men underbart frisk promenad och vi har helt slut då vi kom ut till stora plogade vägen! Men kul hade vi iallafall och nog fick Boris sin långpromenad alltid! Att man sedan har skottat som en tok hela helgen gjorde sitt till.

 


Jag och min älskade Boris   

  
Då vi kommit hem och tinat upp åkte Marcus hem till sig och istället kom Johanna och Raija på en snabbfika. Det är så ljuvligt att se Boris och Raija.. de verkligen älskar varandra.. pussas och är såå goa!! Underbara!

Lite senare på eftermiddan kom mamma på middag - vi åt supergod vegetariskt hopkok jag gjort på lite allt möjligt smått och gott.. mysigt! Sedan kaffe och glass på det! Härligt!!

Så det har varit en härlig helg och nu har jag en heldäckad hund här hemma istället! *s* Skönt att han fått sitt!!

KRAAAAAAAAAAAM på er!! Sköt om er i kylan!
/ CArro O Borre

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Arvidsson - 22 april 2010 21:35

Imponerande man!!!

Av Caroline Arvidsson - 20 april 2010 00:35


Kolla Boris och Kiwi!! Är inte det här kärlek så säg vad!   Han verkligen älskar sin nakna lilla vän.. Kiwi kryper upp och myser ner sig vid hans varma ljumske.. han lyfter lite på benet så hon kommer in där hon vill, sedan tvättar han henne lite på ...

Av Caroline Arvidsson - 3 april 2010 14:28

Foto av min älskade Boris från vår supersköna promenad i förmiddags!!! ...

Av Caroline Arvidsson - 30 mars 2010 15:27

Hej på erVisst är det underbart med vårsol igen!! :) Som vi har längtat!!   Boris och jag är ute på långpromenader varje dag, man får liksom den där extra energiskjutsen i kroppen på nåt vis. Boris får inte lika ont i sin rygg heller då det börjar bl...

Av Caroline Arvidsson - 15 mars 2010 11:20

Ja vad säger man om helgen som varit? Helt underbar!!!   Som man har längtat efter den här våren, kändes ett tag som om vintern aldrig skulle ta slut.I lördags då vi vaknade och solen sken så vackert kände jag att idag måste vi ut i solen!! Då jag va...

Ovido - Quiz & Flashcards