Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Diagnos

Av Caroline Arvidsson - 18 februari 2009 14:50

Var hos läkaren idag igen på återbesök... och fick äntligen rätt diagnos efter mycket om och men - det här drabbar bara 10% så det var ett av de sista testerna de brukar göra då man haft lunginflammation. Men eftersom 3 antibiotikakurer och 1 cortisonkur inte hjälpt så jag blivit bra så gjorde de det här mycoplasmatestet.. och det var positivt.

Det är alltså en muterad form av en bakterie som inte syns på vanligt bakterieprov, sänka eller de vanliga testerna man brukar göra. Man måste ta ett spec. mycoplasmaprov vilket de gjorde idag med postivit resultat.

Så det jag har är Mycoplasma pneumoniae som man kan läsa mer om här om man är nyfiken.

Jag fick  nu en stark antibiotika som heter Doxyferm, och nån läbbig hostmedicin med morfin som heter Cocilliana *s*  Men det känns bra att veta vad det är som orsakat allt det här, och att jag nu har rätt medicin. Lite störande att jag ska ha behövt gå med det här så länge - att de inte kunnat kolla det lite tidigare... hm.. men men. Är sjukskriven till 3/3 sedan ska jag vara tillbaka på jobbet.

Efter läkarbesöket tog jag och Boris en långis på åkrarna... solen sken och det kändes nästan som vår i luften. Var så skönt!

Fick veta en annan "rolig sak" idag och det är att arbetsgivaren inte skickar in sjukintygen till Försäkringskassan som jag trodde - utan det skulle man gjort själv.. *suck* Så då jag idag ringde Fkassan för att kolla att allt var ok och att jag skulle få pengarna snart så fick jag veta att de har ingenting alls där på mig... GRR... så nu måste jag skicka in nån sjukförsäkran och alla intygen igen (som jag fick beställa från läkarmottagningen) och sedan är det en handläggningstid på upp till 5 veckor!!! innan jag får pengarna!

ja jag säger då det.. är det inte det ena så är det det andra.... suck..
Nu ska jag slänga mig i soffan och vänta på Catta som kommer vid halv fem :) Behöver lite kul idag känner jag..

kram

 
 
Ingen bild

birgitta

18 februari 2009 20:32

Lilla gumman, hörde av Catarina! Kan bara önska att nya medicinen biter och att du snart kan börja jobba! Shit, att allt skall ta så´n tid;rätt prover, utläkning och pengar osv. Krya på dig, kram

 
Ingen bild

Carro

18 februari 2009 22:44

Tack så mycket *kramar*
Ja det här är det mest långdragna jag varit med om! Men nu ska de väl ha hittat rätt diagnos hoppas jag.. så nu ska det bli bra!

KRAM och tack för omtanken!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Arvidsson - 22 april 2010 21:35

Imponerande man!!!

Av Caroline Arvidsson - 20 april 2010 00:35


Kolla Boris och Kiwi!! Är inte det här kärlek så säg vad!   Han verkligen älskar sin nakna lilla vän.. Kiwi kryper upp och myser ner sig vid hans varma ljumske.. han lyfter lite på benet så hon kommer in där hon vill, sedan tvättar han henne lite på ...

Av Caroline Arvidsson - 3 april 2010 14:28

Foto av min älskade Boris från vår supersköna promenad i förmiddags!!! ...

Av Caroline Arvidsson - 30 mars 2010 15:27

Hej på erVisst är det underbart med vårsol igen!! :) Som vi har längtat!!   Boris och jag är ute på långpromenader varje dag, man får liksom den där extra energiskjutsen i kroppen på nåt vis. Boris får inte lika ont i sin rygg heller då det börjar bl...

Av Caroline Arvidsson - 15 mars 2010 11:20

Ja vad säger man om helgen som varit? Helt underbar!!!   Som man har längtat efter den här våren, kändes ett tag som om vintern aldrig skulle ta slut.I lördags då vi vaknade och solen sken så vackert kände jag att idag måste vi ut i solen!! Då jag va...

Ovido - Quiz & Flashcards