Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Magsjuk stackare

Av Caroline Arvidsson - 3 februari 2010 20:58

Ja hu och fy... vilket dygn...


Igår vid lunch var vi i skogen med JOhanna och Raija, jätteskönt. Johanna hade med sig skinka till hundarna som de fick söka efter i snön, vilket de älskar. Skinkan KAN vara boven till nattens äventyr... annars vet jag inte vad, då ska det va nån elak bakterie... ?

Jag gick och la mig nån gång vid 00.30 och vaknade redan 01.30 av att Boris gnällde och det gör han bara om det är AKUT. Snabbt som fasen på med kläderna och ut på gräsmattan där han sprutlackerade hela snötäcket.. stackarn.. usch...

In igen.. för att efter ca 1.5 timme snabba oss ut igen. Så där höll vi på hela natten fram till 8 då vi var ute sista gången innan vi däckade i soffan båda två. Ja jag ringde så klart jobbet för att meddela att jag blev hemma med sjuk hund.

Kräktes gjorde han också, 2 ggr på mattan så klart.. varför gör de alltid det istället för på golvet där det är enklare att rengöra??! Men vad gör man inte - det är bara städa..

Vid 11 kom mamma och lillebror Marcus på lunch och då gick Marcus ut med Boris vid 13 och även då sprutade det ur baken på min älskade hund. Jag kokade lite risavkok som han fick tillsammans med några korn ris, men det kom upp nån timme senare.

Nu har han hållt sig ett tag och jag har fått i honom vatten som han iaf behållt... vi får väl se hur natten går.. hoppas vi får sova och att han får vila upp sig. Blir hemma imorgon med med honom så klart. Han är så ynklig just nu, min älskade Boris. Ligger i soffan med en filt över sig och vill gärna ha massor med kärlek, vilket han får så mycket han vill!! <3

Så håll tummen att han är bättre imorgon nu!
kram från sjukstugan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Arvidsson - 22 april 2010 21:35

Imponerande man!!!

Av Caroline Arvidsson - 20 april 2010 00:35


Kolla Boris och Kiwi!! Är inte det här kärlek så säg vad!   Han verkligen älskar sin nakna lilla vän.. Kiwi kryper upp och myser ner sig vid hans varma ljumske.. han lyfter lite på benet så hon kommer in där hon vill, sedan tvättar han henne lite på ...

Av Caroline Arvidsson - 3 april 2010 14:28

Foto av min älskade Boris från vår supersköna promenad i förmiddags!!! ...

Av Caroline Arvidsson - 30 mars 2010 15:27

Hej på erVisst är det underbart med vårsol igen!! :) Som vi har längtat!!   Boris och jag är ute på långpromenader varje dag, man får liksom den där extra energiskjutsen i kroppen på nåt vis. Boris får inte lika ont i sin rygg heller då det börjar bl...

Av Caroline Arvidsson - 15 mars 2010 11:20

Ja vad säger man om helgen som varit? Helt underbar!!!   Som man har längtat efter den här våren, kändes ett tag som om vintern aldrig skulle ta slut.I lördags då vi vaknade och solen sken så vackert kände jag att idag måste vi ut i solen!! Då jag va...

Ovido - Quiz & Flashcards