Alla inlägg under februari 2009

Av Caroline Arvidsson - 14 februari 2009 20:02

Pappa Boris vill skicka massa pussar och kramar till sina underbara barn idag på Alla Hjärtans Dag!!!

Älskar er alla!!
/ pappa Boris

Av Caroline Arvidsson - 13 februari 2009 19:42
http://galleri.borresnorre.se/#38

God dag

Idag har vi haft en supermysig eftermiddag. Vid 12 satte jag och Boris oss i bilen för att åka till skogen. En bit på vägen fick jag för mig att ringa Helena på Kennel Deminas som bor 700m ifrån oss och höra om hon hade några damer som ville följa med *s* Och det var klart hon hade, Boris första kärlek Tingeling!! och då Helena skulle hämta henne visade Boris faster Vera tydlige att hon minsann också ville åka bil ut i skogen - och visst fick båda plats bak i bilen....  ni skulle sett Boris blick då två vackra tjejer sällskapade honom i bilen! :D Lycklig man!

Åkte först och tankade sedan åkte vi till skogen där vi först tog en promenad och sedan fick hundarna busa fritt i 1.5 timme! Oj så kul de hade!! Tingeling och Boris fick tokspunk flera gånger och jagade varann. Tingeling hade en rolig lek för sig med Boris - hon ställde sig på ena sidan av ett tätt, stort buskage och så fort Boris försökte springa runt och jaga ikapp henne sprang hon vidare så han hann aldrig ifatt.. *s* han blev så frustrerad, eftersom han inte heller kunde springa igenom buskaget då det var för tätt! Kul att se!!

Vera var såå glad att vi hade bollar med oss... sååå söt! Hon var busig som en valp!! Tänk att det är Boris faster - söta tantan... :)

Efter 1.5 timmes bus, ätande av rådjursbajs. bolljagande mm mm så märkte jag att de  var rätt slut - då kopplade jag dem igen och gick tillbaka till bilen. Det var 3 mycket lugna hundar som lunkade på vid min sida - vilket var skönt eftersom det är snorhalt ute!!

Tog en sväng förbi ICA där vi köpte lite goda ben som de fick gnaga på under bilfärden tillbaka - de var mycket uppskattade! Då vi kom tillbaka till Helena tog jag en kaffe med henne innan vi åkte hem igen!

Nu ligger vi i soffan! Foton från dagen finns i Galleri 2 och några smakprov kommer här!!

KRAM PÅ ER / Carro och en snarkande Boris

Av Caroline Arvidsson - 8 februari 2009 23:26

Halloj

Eftersom jag fortfarande är sjukskriven och inte orkar så mycket så blev jag väldigt tacksam då Anneli erbjöd att Boris kunde få vara hemma hos dem på deras hästgård i Vallentuna i helgen. Det är ju dem som har tiken Elsa och 3 små papillontikar, Boris älskar dem!!

Där får han springa fritt på gården och busa med tjejerna - han sköter sig alltid så exemplariskt så de tycker bara det är kul att Elsa har en stor kompis att busa lite med. Och det behövde han eftersom jag inte har ork att gå så långa promenader just nu. Han får desto mer mental träning hemma men han behövde verkligen det här dygnet att springa av sig på.. :) Han träffade även en softistik som hette Ronja - som ägs av en tjej i stallet  de hade lekt sm bara den!! SKOJ med en ny tjej!! :) Charmören själv.. hihi.

Åkte dit med honom igår vid 13 och hämtade honom vid 15 idag :)
Han har legat och sovit heeela kvällen.. tror han har drömt om tjejerna för han har pratat massa i sömnen *s* Känns jätteskönt! :) Tack Anneli för att Boris fick vara hos er!! Han har alltid lika kul och är såå nöjd då han kommer hem.

Imorse kom Catta hit på frukost vid 11 - var mysigt.. pratade massor och man kan inte låta bli att sakna "the old days" då vi satt ute på balkongen under sommarnätterna tills mitti natten *kram vännen*  
Hon stannade till ca 14.30 då jag också åkte iväg och handlade kattsand, hämtade lillebror och sedan Boris ute hos Anneli. Sedan handlade vi lite - lagade ris och korvstroganoff :) hur gott som helst! Kollat på Beck men det var nog en av de segaste Beckfilmer jag sett! *s* 

I övrigt har jag varit hos läkaren igen i fredags - fick åka till Täby Närsjukhus för att röntga lungor och hjärta - eftersom jag inte är frisk ännu. Fått cortisonbehandling i 1 v och även nån nässpray med cortison som jag ska ha i 4-6 veckor!! herregud... hoppas nu att det går bort. Imorgon kommer två av mina gulliga arbetskamrater och hälsar på :) Så söta! Ser jag fram emot!

KRAM på er

Av Caroline Arvidsson - 5 februari 2009 14:52

Så var det dax att introducera den nya aktiveringsleksaken från Nina Ottosson.. DogTrigger!!

Först fick jag sitta en liten stund och klura ut hur jag skulle göra men det tog inte många minuter innan poletten trillade ner. Satte mig på en pall med den här Dogtrigger mellan knäna.. med klossarna mot Boris. På baksidan av klossarna finns små hål där jag la in Frolic. Sedan skulle man få Boris att förstå att  han ska "dutta" med nosen på klossarna så de trycktes inåt och godisen då ramlade ut..

Först vill han bita i dem.. sedan med tassen... sen lyckades han nog utan att förstå  hur man gjorde ... sen började han fatta... han duttade lite och tittade direkt ner.. nej ingen godis.. duttade igen på samma.. lite hårdare och DÅ kom det godis! haha.. till slut hade han förstått rätt bra faktiskt och duttade på.. hihi..

Väldigt bra utformad och till och med utrymme för hundens huvud då den ska leta godiset under den så den inte kan få den i huvudet då han reser sig igen.

en helt klart prisvärd aktiveringsleksak som gav oss 15 mysiga minutrar tillsammans... han blir ju så glad då han lyckas! haha

Här kommer lite foton:

(pst: det ser lite stökigt ut hemma för allt står på golvet och väntar på våran nya tvbänk jag köpt som kommer hem nu i dagarna)

Av Caroline Arvidsson - 5 februari 2009 12:41

Idag fyller vår älskade katt Xita 2 år! Tänk vad tiden går!
Hon började dagen med lite kalkon och Iams blötmat som gourmetfrukost.. sedan blir det nog bus med dottern och alla nya leksaker :)

GRATTIS min älskade katt!! Stor tjej nu!
KRAM Matte

Mer om mina missar på www.raggorgeous.se

Av Caroline Arvidsson - 4 februari 2009 21:42

Har ni sett nåt så hemskt???

Av Caroline Arvidsson - 4 februari 2009 18:24

Idag har jag känt mig sååå trött... som om vissa saker kommit tillbaka.. huvudvärk.. pip i bröstet.. hostan och ont i ryggen.. grr...

jag har ju känt mig så pigg förra veckan och äntligen börjat gå ut på längre promenader med Boris.. men det kanske är det som är problemet.. att man egentligen ska vila ett tag till då? men det har ju varit så sköönt väder.. och jag är såå trött på att bara vara hemma.. men får nog ta det lite lugnt. Ska till läkaren på fredag igen så får jag se vad hon säger.

Idag åkte vi till "ödetomten" så Boris fick springa av sig iallafall... väl hemma har vi bara slappat.. men nån nytta måste man väl göra så jag tog tag i och badade Boris iallafall.. behövdes verkligen.. det bara rann bort massa skit.. såå skönt. Sedan passade jag på att skrapa och putsa hans tänder också.. han ligger så fint på sidan och jag skrapar med mina tandstensskrapor *s*
Blev så rent och fint. Nu ligger han och sover så gott i soffan och jag ska kolla på Den Blå Lagunen :)

Har förresten köpt en ny tv-bänk som vi ska få hem inom 1 vecka :)
Här är länk: http://www.em.com/index2005.asp?avd=sortiment&sub=start&sida=sortiment_produkt&Modell=&ProductType=32682
Ska bli sååå kul att få hem den!!
CANTON
Må så gott... :) Kram Carro o Boris

Av Caroline Arvidsson - 3 februari 2009 00:27

Halloj

Idag har vi haft en mysdag.. vilket väder det var då vi vaknade vid 11.. jo vi märkte då lillebror Marcus åkte imorse vid 9 men sen somnade vi om och sov till 11.. hihi .. tur man har en sömntuta till hund! *s*

Klev upp, klädde mig varmt och tog min andra längre promenad sen jag blev sjukskriven för lunginflammationen i början av januari. Helt galet att det inte gått bort ännu men jag har hostan kvar och orkar typ ingenting.. är inne på min andra antiobiotikakur .. men men.. vi gick i sakta mak och var iallafall ute i 1 timme idag.. helt underbart väder och Boris gick så lungt vid sidan..

Vi såg en lös hund som han reagerade på lite, men då gjorde vi lite lydnadsövningar/uppmärksamhetsövningar, och då struntade han i den..så duktig.. kändes bra. Hittade en ny väg i en skogsglänta som vi inte sett innan - frågade en dam som kom ut genom den skogen vad det var för en väg - då log hon och sa att ni kan gå runt om ni vill men då tar det 2-3 timmar, men annars kan man gå bara en bit om man vill. Och det gjorde vi.. supermysig väg.. en lummig skogsstig.. alltid mysigt med nya vägar.

Då vi kom hem tittade min ena katt så längtande på mig.. solen sken och .. ja jag förstod  vad han menade- så jag plockade fram hans fina blå sele och det lilla flexikopplet - och så gick vi ut. Ni kan förstå vilken glad kille jag hade med mig!! hihi... så härligt att se honom ute.. han spatserar på - snackandes i hög ton! *s*Undra om han vill tala om för hela grannskapet att  han är ute! haha Tog lite mysiga kort som ni kan se i hans galleri på katternas hemsida www.raggorgeous.se

Då jag kom in fick jag ett ryck och bakade SUPERGODA kardemummabullar... vart läskigt goda så  nu har jag gömt alla för mig själv i frysen! *s* Hittade receptet på recept.nu och sökte på Leila - dubblade satsen och fick ca 50 STORA bullar! Testa vet jag!

Fotade min lilla Mokita idag ocskå -några söta foton fick jag!
Finns i hennes galleri på katternas hemsida.

Hämtade ut Boris aktiveringsleksak idag också men det blir till att testa den imorgon istället. Idag fick han ett inomhussök - fyllde 5 toarullar med korv, och tillslöt kanterna- Satte Boris på toa (då vet han vad jag ska göra.. hihi) och gömde rullarna på olika ställen i lägenheten - både lågt och lite högre - ni ska se hans ögon då jag öppnar dörren - "får jag gå nu, får jag gå nu??"
Tog honom ca 20 minuter idag faktiskt innan han hade hittat den sista rullen... så nu snarkar han gott vid min säng! Såå söt! Fått jobba lite iaf och fått iaf en skön längre promenad idag! Skön dag! Och så lite bullar på det.. *s*

Skickar en extra tanke till min älskade vän Catta som ligger hemma i magsjuka!! hua... stackars gumman! *kramar*

Vill också meddela att Unni nu är hemma igen - hon hade en mycket ovanlig infektion tydligen men de har nu hittat bot och hon är pigg och hemma igen. Skööönt att den mörka historien fick ett lyckligt slut!

Hej hopp och kram på er! / CArro

Ovido - Quiz & Flashcards