Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Caroline Arvidsson - 19 januari 2009 22:01

Det är inte alls svårt att få sin hund till blodgivare.. förutsatt att den är lätthanterad och lugn hos veterinären och inte har sprutskräck *s*

Man ringer Albano:

Djursjukhuset  Albano

Adress: Rinkebyvägen 23,
182 36 Danderyd
Tel: 08-505 304 00
Fax: 08-505 304 01
 
E-mail:
info.albano@djursjukhus-sthlm.se

Sedan får man komma dit på avtalad tid och ta prover på sin hund för att se att den är fullt frisk och inte bär på fästingsjukdomar eller liknande. Sedan åker man hem och väntar några dagar på resultaten vilka de ringer om då det är klart. Om allt är ok så kallas man in då blod behövs..

Väldigt smidigt och känns som en väldigt bra gärning!!
De är supertrevliga där och efteråt får han alltid massa blodpudding (behövs för att återställa järnnivån i kroppen) plus att jag alltid köper 2 pkt blodpudding med oss hem som jag delar i småbitar och ger under den dagen.

Just det.. hunden ska inte äta samma dag som han ska lämna blod, inte innan besöket alltså.

Lycka till och maila mig gärna om ni har fler frågor!
Lämna gärna en kommentar om varför ni som svarat nej har just svarat nej.. intressant.. :)

kram Carro

Av Caroline Arvidsson - 19 januari 2009 01:18

De tog upp det här på ett Ragdollforum jag är med i...

usch mycket tänkvärt... hemskt vad vi människor kan ställa till med..
Stackars hundar! Vissa uppfödare uttaler sig ju så man blir mörkrädd! Brr...
Nu föder jag inte upp hundar, men dock katter av den väldigt sunda rasen Ragdoll.. och är stolt över att jag är såå noggrann med sunda och friska avelsdjur!

De avlivar bland annat Ridgebacks om saknar ridge eftersom de bär på "genetiskt fel" trots att många Ridgebacks med ridge får sjukdomar i ryggen..

Det här är ett långt klipp, men mycket sevärt! Lämna gärna kommentarer..

Ovido - Quiz & Flashcards