Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Caroline Arvidsson - 7 januari 2009 14:08

hej från sjukstugan


jag har ju dragit på en massa förkylningar under hösten, och då menar jag massor, jag som itne brukar vara sjuk annars... nu under jul började jag få hosta och har haft feber nån natt hit och dit...

I måndags började jag må riktigt piss.. feberfrossa.. äcklig hosta.. tungt över bröstet... slutade med att jag fick sitta upp och sova annars var det tungt att andas.. riktigt tjöt i bröstet då jag andades. Envis som jag är gav jag det gårdagen också men efter att ha tillbringat ännu en natt i soffan, sittandes, feber, andningssvårigheter och hjärtklappning, fick jag lov att inse att jag kanske borde åka till läkaren iallafall.

Hon lyssnade och tog massa prover.. och tusen frågor.. äckligt halsprov (urk) och då jag kom in sa hon att du har inga stafylokocker men du har en sänka som heter duga= 115... och den ska ligga under 10. Det visade sig att jag har dubbelsidig lunginflammation!! Nåt jag misstänkte.. inte dubbelsidig kanske men kände att nåt var snett. Jag är inte den som går till läkaren i första hand.. men nu var det tur att jag gjorde det.

Så nu ska jag äta antiobiotika i 10 dagar och fick en hostmedicin.. känner mig HELT sänkt!! Orkar ingenting.. min vän Marielle (TACK vännen!!!) kom och tog ut Boris åt mig igår och idag kommer min lillebror.. men Boris är en sån klippa.. det är som att han förstår att jag är sjuk för han ligger så snällt i soffan med huvudet i mitt knä..älskade vännen. Det är nu man önskar att man kunde hyra in doggywalkers hela dagarna! Jag orkar typ runt husen sen däckar jag.

men men.. bäst att kurera mig.. känns så trist att sitta inne sjuk då solen strålar utanför och man helst skulle vilja gå ut i skogen. Skulle ha börjat jobba idag igen men se det blev inget av. KOmmer vara hemma tills jag mår bra...

Så.. nu vet ni läget!! :)
Kram och host

Ovido - Quiz & Flashcards