Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Caroline Arvidsson - 16 januari 2009 01:19

Hallå

Nu har jag inte skrivit på ett tag men usch så dålig jag varit.. tror aldrig jag varit så här sjuk nånsin i hela mitt liv, önskar ingen det jag haft senaste 1.5 veckan. Galet.

Jag vill tacka er som hjälpt mig med Boris så att han fått längre promenader nästan varje dag då jag var som sjukast. TACK TACK TACK!! Vilka änglar!! Såå skönt för mig att veta att han fått komma ut eftersom jag själv inte orkade längre än ut på gräsmattan då jag var som sjukast.. *KRAMAR TILL ER, ni vet vilka ni är*

Boris har varit helt fantastisk, trots att han inte fått göra så mycket. Jag har mest legat i soffan och kollat på film och han har utan protest legat och gjort mig sällskap.. sååå underbar hund jag har! Det är som att de känner av att man är sjuk. En av nätterna då jag inte kunde andas satt han nedanför sängen med huvudet på mitt ben... *kärlek*

En dag då jag kände mig ok bylsade jag på mig och åkte tillsammans med Camilla och Dyrka ut till vårat ställe i Vallentuna där hundarna fick leka och vi satt inne i en öppen lada med varmt kaffe och filtar. *s* Vi har även gjort lite inomhusbus med gömda toarullar med godis i.. så lite lite hjärngympa har han fått.. men han har varit en superkompis och accepterat att jag inte orkat med nåt..

Nu börjar jag så smått känna mig som människa igen.. hostan är inte lika illa.. ingen feber.. bara lite förkyld och sååå trött.. har tagit på mina krafter att vara så sjuk.. hua!

Ser fram emot att bli frisk så vi kan åka ut och träna med Catta och Otto igen också... vi som hade så mycket planer för jullovet! Men men.. ibland blir det inte som man tänkt sig.. på måndag har jag tänkt jobba iallafall.. hoppas orka med det.

Imorgon kommer Ewelina och hälsar på.. det ska bli trevligt!
Kram och gonatt och tack för alla kryapådig meddelanden, de har värmt!!

Nämde jag att vi var på Albano fredan innan jag blev sjuk förresten? Boris skötte sig exemplariskt som vanligt.. alltid liak stolt över honom då vi är där. Och nu har de fått in snitsen på sticken också så de har lyckats på första sticket nu 3 ggr i rad. Boris myser som bara den av all uppmärksamhet, blodpudding och korv... hihi. De tog även massa prover för att göra den årliga hälsokontrollen och Boris är kärnfrisk, han har heller inga fästingsjukdomar. Så skönt att få de där testerna 1 gång om året. :) Så ytterligare 435 g av Borreblod ligger nu och väntar på bättre behövande i deras blodbank. Har du en frisk och stabil hund, tveka inte att ta kontakt med Albano för att testa om din hund kan bli blodgivare. En hemsk dag kanske det är våra egna älskade hundar som behöver blod.


// Carro

Ovido - Quiz & Flashcards