Alla inlägg under december 2008

Av Caroline Arvidsson - 9 december 2008 00:26

Hallå

idag var jag hemma från jobbet, sjuk. Tror aldrig jag varit med om en höst då jag varit sjuk så mycket.. helt galet. Men  jag är inte ensam har jag förstått så det är ju en liten tröst iallafall. Mycket baciller då man jobbar på skola!

Hur som helst, Boris måste ju ut så då vi vaknat var det bara ta på sig kläderna och bege sig ut. Var ju rätt behagligt väder så det var rätt skönt ändå. Var ute i dryga timmen och hittade en ny väg längst ett elljusspår.. mysig väg i skogen :) tränade lite lydnad på en äng, mest fot och linförighet.

En sak som funkar hur bra som helst med Boris, som jag tagit upp igen, är att då vi är ute och går ska han gå vid min sida hela tiden. Efter kastreringen är han inte lika sprättig och kissig hela tiden, alltså han småskvätter inte överallt längre och går inte runt och sprätter med bakbenen på varje ställe nån annan hund lämnat sina markeringar. Jätteskööönt.. men oj så ovant att han står och kissar på samma ställe i flera minuter känns det som.. hihi

Men det gör att han inte behöver fokusera lika mycket på lukter längst vägen, utan går fint vid min sida.. kikar på mig då han behöver göra sina behov och då jag säger varsågod får han gå och nosa och strosa runt. Då han är klar, eller då jag tycker att det räcker säger jag "sidan" igen och så knallar vi vidare. Hur skönt som helst. Det får honom väldigt lugn, han vet liksom hur det går till på promenaderna. Jag höll stenhårt på det ett tag förut, vet inte varför jag släppte på det egentligen, men nu har vi tagit upp det igen och kan nu gå med helt slappt koppel och har en lugn hund bredvid mig som är betydligt lugnare i helhet. Såå skönt.

Vid hundmöten ställer jag mig lite på kanten av vägen, Boris sittande vid min sida. Sedan ska han kolla bara på mig, och jag bara på honom, vi struntar tillsammans i den hunden som går förbi, och det ger framsteg. Stressen vid hundmöten är långt ifrån borta, men det går framåt och det känns som ett stort steg framåt. Känns också jättebra.
Fått jättebra  hjälp av Ingela Sundqvist och ska träffa henne om några  veckor igen, då vi tränat en del. Hon har väldigt bra ideer och kunskaper som känns helt rätt för oss. Så skönt att äntligen hittat en metod som funkar för oss båda, och som ger positiva resultat. Tack Ingela!!

Kattungarna växer så det knakar här hemma, Boris är jätteduktig med dem.
Idag fick 3 av dem knalla runt lite utanför kattungehagen, och Boris fick ligga ner och lugnt titta på, gick jättebra. Han har ju haft kattungar hemma innan men det var 3 år sedan så han måste lära sig igen att man får leka lugnt med dem. Men han älskar de små, tvättade söta Mokita på huvudet så hon såg ut som en dregelhög efteråt! haha! Men det här ska nog gå bra! :)
Se mer om våra bebbar på www.raggorgeous.se

Nu ska vi sova, jag blir hemma imorgon också så då blir det en ny långis med träning :) På lördag kommer Lena och Casey  (Boris son) igen, ska bli superkul!

KRAM Carro och Boris


Av Caroline Arvidsson - 3 december 2008 18:40

Hallå¨

Fått besked om att Bellman är återfunnen, inlämnad till Polisen och identifierad av ägaren Christina! Han mår bra!

Förstå vilken lättnad att ha fått sin hund tillbaka!!
Jag undrar vilka som kommer ha en myskväll ikväll! Kärt återseende!!

Av Caroline Arvidsson - 2 december 2008 22:30

Hjälp oss hitta Deminas Bellman - bortsprungen från Lidingö eftermiddagen 1/12 2008

Han är iklädd sele och koppel när han slet sig och kan ha fastnat i skogen. Ni som har möjlighet att hjälpa Christina Engdahl att hitta sin hund innan det är för sent, kan kontakta henne på telefonnummer 070-768 85 79

Bellman är en mycket vänlig och snäll Rottweiler-kille!

Alla som har en bra sök/spårhund ombedes tacksamt hjälpa till i sökandet efter Bellman! Ni vet själva hur det skulle kännas!! Våra tankar går till Christina och Bellman!

MÖJLIGHETEN FINNS ATT HAN KAN VARA STULEN EFTERSOM HAN ÄNNU INTE HAR ÅTERFUNNITS. HAN ÄR ÖRONMÄRKT MED NR 40297X

Om någon har upplysningar, vänligen kontakta Christina eller Helena Nylander på Kennel Deminas 070-7285960

Ovido - Quiz & Flashcards