Alla inlägg under november 2008

Av Caroline Arvidsson - 30 november 2008 17:22

Vill önska alla en riktigt mysig första advent!! :D Tänk vad åren går fort!

Vi firade denna dagen med att åka till gamla kära Ekeröskogen och gå en långpromenad! Om vi hade fått ha kvar all snö hade det varit ännu mysigare för nu var det RÄTT blött kan man säga. Fast det finns ju inget dåligt väder... *s* och vi hade en jätteskön promenad! Det är så skönt just där för det finns inga andra hundar (vi har stött på TVÅ på 4 år nu *s*) så Boris kan springa lös och verkligen röja! Sååå skönt.

Sedan fick Boris sitta i bilen en stund medan jag åkte förbi Catta och kikade på deras nya lägenhet! Jättefin verkligen! Måste vara skönt att ha en helt NY lägenhet där ingen annan bott innan! :D GRATTIS till eran fina lägenhet gumman!! Hade en mysstund med deras son Wille också och läste bäcker och lekte med bilar.. han är för gooo!!

STOR kram på er alla och som sagt.. ha en riktigt mysig första advent nu! Snart kommer min lillebror Erik och hans tjej Maria på fika (och pussande på kattungarna så klart *s*! Boris är fortfarande trött efter promenaden så för hans del blir det till att dra stockar i sängen *s*

KRAM

Lite kort för att förhöja mysstatusen för kvällen ;)
Vem vill inte pussa på en liten bebismage!

Av Caroline Arvidsson - 29 november 2008 18:28

Go kväll

Imorse då vi låg och drog oss i sängen... ringde det plöstligt..
Det var ju planerat att Jenny skulle vara vid Mörby vid 12 och att jag skulle hämta henne där.. men tji fick jag *s* Hon ringde vid 10.20 och sa att hon hade hela familjen med sig och var framme om ca 15 min. AGGGH!!

Kändes som om jag typ hade försovit mig från jobbet... samma känsla. Men superkul att de kom iof så allt gick som på räls och just då jag var klar.. dushat.. småplockat.. mm så ringde Jenny att de var framme inom några minuter. Jenny och Jimmie har en nyligen köpt en kompis till Basse (rottis) som heter Rolle.. en staffehane.. helt ljuvligt söt! Han och Boris har aldrig träffats men han älskar ju valpar så jag visste att de skulle få kul!

Så vi gick ner till parkeringen och där var han: ROLLE ROCKER! Såå söööt!
Boris blev helt till sig och gjorde sina små snurrar för att få igång Rolle *s*
Vi tog en morgonsväng i skogen, Rolle hängde på och Boris tyckte han var hur kul som helst. Efter det gick vi in till oss..

SOM de busade... Rolle snodde både ben och leksaker av Borre som inte alls brydde sig.. såå goa killar!! Det sötaste var då de hade dragkamp om ett mjukdjur.. lilla Rolle på dryga 6 kg och Boris på 53 kg.. *asg* Men kaxiga Rolle kämpade på.. trots att han flög efter Boris som en trasa. *S* Såå söta!

Rolle var riktigt duktig med våra katter... terrier som han är.. men så är ju Ymer uppfostraren själv då det gäller nya hundar.. ska Ymer fram så ska han fram och ingen får hindra honom.. superbra för en liten valp *s* Nu har Rolle katt hemma men inte 4 st och 5 kattungar *s* Gick super!

Jenny tog med sin kamera och fotade bebbarna lite! Kika på deras hemsida www.raggorgeous.se  TACK JENNY!!

Vid 13 var båda hundarna helt slut och strax efter det skulle de hem..  vi följde dem ner till bilen och tog samtidigt en liten runda i skogen.. men efter 20 min märkte jag hur trött Boris var efter 2.5 timme med Rolle Rocker så vi gick hem igen. *s* Sedan har han sovit som en stock!! medan jag tagit tag i mindre roliga saker som att rensa min stora garderob som innehöll allehanda saker som inte skulle vara där *s* Det som inte var kläder /sängkläder mm åkte ner i förrådet.. såå skönt att det är gjort!

Tog även upp julkartongen och har julpysslat lite till ljudet av en ny mysig julskiva jag köpt med Sonja Alden/Shirley Clamp/Jessica Andersson.. supermysig! Så nu är den stora julstjärnan i vardagsrumsfönstret.. några få tomtar i hallen och köket uppe.. mys mys.. känns så galet att det snart är JUL!

Ha en go första advent.. nu ska vi ta en välförtjänt slapparkväll i soffan!
KRam Carro o Boris

Här kommer ett kort på Rolle, läs mer om honom på hans hemsida

Av Caroline Arvidsson - 23 november 2008 20:50

Hallå

Idag har vi varit rätt trötta både jag och Boris...  efter gårdagens strapatser *s*

Men jag hade lovat Helena på Deminas att komma förbi och fota Hjärtegull som redan hunnit bli 6 veckor gammal! Sååååå otrooligt go.. och vilken energi.. superhärlig liten tjej!!

Då jag och Helena fotade Hjärtegull fick Boris busa med 3 av Helenas tikar, Evangelista (hans dotter), Tingeling (hans första kärlek) och äldre damen Vera. Xena var också ute först men hon tyckte det  blev för busigt så hon ville in igen. De hade superkul! Lite fascinerande att se Boris då det kommer in 3 tikar utrusande  genom altandörren... han är inte speciellt kaxig då... *s* ställde sig helt stilla, lite med svansen mellan benen och lät de lukta på honom så snällt. Sedan var det bra och de busade på :)

Då jag och Helena gick in och fikade gick damerna gå in och Boris fick följa med oss in. Då var han rätt slut igen. Satt där ca 1 timme.. sedan bar det av till massa affärer för att köpa saker till min kattungehage. Bebbarna har ju blivit rätt stora nu och behöver en större hage.. vilket de fått! :) www.raggorgeous.se

Efter att hagen var byggd, middan var uppäten och Boris rastad igen ligger vi nu i soffan och småsover ... hihi!

Kram på er! /  Carro & Boris

Av Caroline Arvidsson - 22 november 2008 16:43

Hallå

VILKEN härlig dag vi har haft! Lena som har Boris son Bolero (kallas Casey) har varit och hälsat på oss idag!

Dagen började ju bra... då jag åkte iväg för att hämta dem kl 11.20, och i princip var framme, kom jag på att jag hade GLÖMT MOBILEN hemma! men ja ja tänkte jag.. de står väl där vid perrongen, vi hade sagt vid ICA-sidan.
Jag kom dit.. Ingen Lena och Casey... hm... funderade på om jag skulle åka och hämta telefonen men hade jag gjort det hade de väl kommit bara därför.. så jag stod kvar. Gick runt lite och kollade.. men såg dem ingenstans.. runt 11.50 såg jag en kvinna med en rottisvalp på perrongen, så jag höjde försiktig handen och då vinkade hon tillbaka! HAHA! Jag och Lena har ju aldrig setts innan (men "känt" varandra på msn i 2.5 år!!) så jag visste inte riktigt hur hon såg ut heller.

De hade kommit 11.20 men gått runt och stått på en annan parkering på framsidan av ICA och jag hade stått på baksidan. hahahaha..snöpligt. Sorry Lena att jag glömde telefonen, lovar att ha med mig den nästa gång!!

Men tillslut kom vi iväg iallafall... Casey med matte i framsätet och Boris bak. Åkte till "mitt ställe" i Vallentuna där det är ett stort inhägnat område mitt i skogen, där vi kunde släppa dem. Då vi hoppade ur bilen nosade Boris på honom men insåg sen att "aha det är en sån där valp.. jaja..." och så knallade vi vidare in skogen för att komma till stället.

Casey är oftast lite försiktig men då vi väl kom fram och släppte dem blev det full fart.. Boris älskar ju SNÖ och eftersom det snöat MASSOR inatt blev han ju som en valp själv! *s* Vi fick börja med att jaga ut två rådjur som kommit innanför staketet innan vi kunde släppa hundarna.. sedan busade de två herrarna i fullt ös... röjde i snön och Boris ville verkligen få igång Casey.. de var såå söta! Vi var där ca 45 minuter innan vi gick tillbaka till bilen med två trötta killar. Pulsat runt och busat i 40 cm snö.. hihi

Vi tog vägen förbi en italiensk restaurang och köpte med oss lasange och cola.. plus fikabröd från ICA.

Då vi kom  hem fick Lena låna min torktumlare för alla hennes kläder var dyngsura.. för att inte tala om skorna.. där de bor var det ingen snö imorse då de åkte vid 9 .. men här är det massor så gympaskorna var inte direkt torra. Sedan åt vi en god lunch, fikade och snackade skit! Väldigt trevlig dag! Boris och Casey var rätt trötta men orkade busa lite, åt ett varsitt pansarkex och myste efter den sköna promenaden.

Innan jag lämnade av dem vid tåget igen tog vi vägen förbi Helena så att Lena fick hälsa på Hjärtegull!! Hon blev helt stum... såg ut som om hon skulle börja gråta... Hjärtegull är ju så fantastiskt söt!! hihi... Ska tillbaka igen imorgon och ta nya kort :) Hon är ju 6 veckor nu.

Hade lite lite tid på mig då vi åkte till tåget..*s* då vi kom fram till perrongen började bommarna blinka så det blev ett hastigt hejdå och så var de iväg.. hihi! Men de hann iallafall!

Roligt med Lena.. vi har pratat på msn som sagt i 2.5 år men aldrig setts..vi "träffades" genom att vi varit inne på varandras hemsidor, hon bodde på Öland och skulle flytta hem till sthlm och vi bodde på Gotland och skulle hem till sthlm.. hon hade Golden och jag Rottis.. *s* men hon har alltid haft en förkärlek till rottweiler. Hon har fött upp katter och jag är uppfödare nu, så vi har en massa gemensamt. Är glad att vi träffats och hoppas vi gör det snart igen!

Tack Lena och Casey för en mysig dag! Var roligt att äntligen ses!!
Vi gör om det snart igen! KRAMAR från oss!!


Här kommer lite kort från Boris och Caseys dag!



Puss  på pappa




Fullt ös!! Ibland kunde man undra vem som var valpen.. haha
Boris blir lite vild i snö!! *s*


Ute på upptäcksfärd!

Fler kort finns i Galleri 2 :)

Av Caroline Arvidsson - 22 november 2008 00:21

Hallå

Sent inlägg men måste ju bara berätta att imorgon klockan 11.20 kommer Boris son Bolero (u: Razzmatazz Univerza www.cayla.se ) och hälsar på!!

Han är 4.5 månad nu... de ska ut och busa i snön... stackars liten *s*.. han kommer bli sönderbusad för jag tror inte det finns nån busigare hund när det kommer till snö, än min Boris. Bara nu på sista kissen fick han tokspunk på snön... hoppar och flyger som en galen valp! haha! Härligt att se!

Nej då... de ska få busa av sig och lära känna varandra lite innan vi åker hem till oss och fikar och pussar på kattungar medan pojkarna får roa varandra! :) Ska bli kul att se! Kameran är laddad!

Foton och skvaller kommer imorgon kväll! :)
Besök gärna Bolero på hans sida www.casey.webb.se (han kallas Casey)
Hans namn är en rolig historia.. de hade först tänkt sig en tik och bestämt sig för namnet Casey.. så då de blev kära i Bolero som ju är en hane... fick namnet kvarstå.. men ok Lena.. det funkar på en hane med... *blink*

Vi hörs sen! / Carro o Boris

Av Caroline Arvidsson - 17 november 2008 21:30

Måste börja med att faktiskt klaga lite på hundcoachen Fredrik Steens program "Hundcoachen" som går på tv4plus måndagar 21.00
Nu har jag kollat på alla 3 program de visat och i varje program har de visat en agressiv rottweiler!! I nästa program kommer en till!!

Förstår att det finns många där ute som har rottis fast det kanske inte är rätt ras för dem, de ger dem för lite hjärngympa, motion mm... men måste han ha med dessa hundar i VARJE program??? Tycker det är trist... vad får folk för bild av dem då? De som redan har oförtjänt dåligt rykte... trist!!

I kvällens program var det en stackars hane "Harley" på 1 år som hamnat helt fel i livet, högg oprovocerat vid hantering och bodde i helt fel hem. Fredrik tog hem honom för att utreda stackarn.. gjorde massa kul och de fick en jättebra kontakt... han röntgade och kollade allt.. mentaltestade mm... Men i slutändan, efter att hunden hade omplacerats till en mycket bra hundmänniska men ändå bitit honom i ansiktet vid kloklippning... fick han somna in. Kanske var det vad som var bäst för den här hunden men ändå blir jag så illa berörd då man såg hur han ändrades med Fredrik, där hade han det bra. Att se alla fina foton på honom och höra sorglig musik gav mig en stor klump i halsen. Sååå tråkigt att folk skaffar rottis utan att eg veta vad de har i kopplet... 

Då man såg dessa fina foton och de mysiga stunder han och Fredrik hade hans sista tid i livet, för att sedan höra att han hade fått somna in.. kom jag så klart även att tänka på Sixten... usch... :( tänk vad lååång tid det kan ta att komma över honom... tror aldrig man gör det...

- vad säger ni om saken?


-------------------------------------------------
Nu till nåt roligare...
Fick en utmaning av min vän Catta som jag självklart måste anta *s*

"Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.

* Utmana någon i slutet på inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem."


-Jag har ett stort behov av ensamhet ibland, att inte störas av telefon mm

-Jag älskar ketchup.. äter det till det mesta..

-Tror på kärlek vid första ögonkastet

-Jag har mina 4 katter och min stora Boris i sängen om natten

-är barnsligt förtjust i tatueringar och drömmer om min stora drake på hela sidan av kroppen... *s*

-Då jag städar sätter jag på HÖG musik och skrålar som den värsta Celine Dion.. tur jag bor ensam!

-Drömmer om ett charmigt gammalt hus vid vattnet, lååångt ut på landet.. med två islandshästar och några höns (utöver katter och hund så klart)

Jag utmanar Lotta, och alla Boris barn som har hemsidor!! Så får vi se vilka som nappar!! Kom igen nu!!

Kram Carro & Borre

Av Caroline Arvidsson - 17 november 2008 00:21

hallå


Nu har minsann Boris att göra här hemma... jag har ställt in kattungarnas lilla hage i vardagsrummet så de ska få vara med lite mer nu så de faktiskt är intresserade av omgivningen lite mer. Innan har de varit i köket med kompostgaller för öppningen till köket så inte Boris har kunnat gå in de första veckorna. Då ville Xita vara ensam med sina barn, visade tydligt att Boris inte hade där att göra *s*

Men idag gick det jättebra att flytta in dem och Boris har observerat dem mycket noga. Inte hetsigt eller jaktigt men det är otroligt intressant tycker han!!

Han ska bara veta hur glad han ska vara nu då de ännu inte härjar runt i hela lägenheten.. hihi.. för det är inte många veckor tills han får uppleva det också! haha

Boris barn Bella och Bolero har nu hittat nya hem både två.. grattis säger vi och önskar dem lycka till!! :) Bolero och hans nya ägare kommer hit och hälsar på på lördag! KUL!!

Mer om kattungarna hittar ni här www.raggorgeous.se

Kram på er / Carro & Borre



Här kommer ett kort av kattungarnas nya hem för några veckor.. :)

Av Caroline Arvidsson - 9 november 2008 10:40

Vi möttes av detta gulliga mail från Boris son Eskil imorse då vi öppnade upp datorn! Boris supergoa son från första kullen som snart blir 1 år.. herregud vad tiden går!

Tack Catta för det! Jättesött och Boris blev sååå glad ;)

Ja han har fått många underbara barn och vi är lika stolta över dem alla!
Just Eskil träffar ju faktiskt Boris då och då och leker med och de trivs jättebra ihop! Skoj då Boris annars kan ha lite svårt för hanar. Jag ska göra allt för att de ska fortsätta ses då och då så de förblir vänner!  Det är ju som sagt Cattas pappa som har honom så det ska inte vara några problem :)

TACK igen och Puss på alla Boris barn från pappa Boris!!
/ Carro

Ovido - Quiz & Flashcards