Alla inlägg den 23 december 2008

Av Caroline Arvidsson - 23 december 2008 19:06

God dag

Imorse gick vi upp rätt tidigt för att möta Catta ute i Vallentuna där vi skulle spåra skogsspår idag. Då vi står och babblar lite vid bilarna kommer en pickup och mannen däri säger att det kommer komma stora lastbilar om en stund just på den vägen. Vi kunde ställa oss vid vägkanten men bestämde oss för att åka ut på Hacksta istället..

ÅKrarna är ju frusna så det gick utmärkt att köra ner på åkern idag. MEN då vi kommer fram ser vi att de plöjt ALLA våra underbara spåråkrar!! *suck* Nog för att vi skulle spåra skog idag men annars har den där platsen varit perfekt. Visade sig att Cattas pappa bytt arrendator till den marken.. hm.. var ska vi nu ha ängsspår??! Ut och leta sen.

Men hur som helst... vi gick ett varsitt spår i skog, sedan lät vi det ligga ca 1 timme innan vi tog det första. Under tiden fick hundarna turas om att vara ute och springa runt lite på de frusna åkrarna.. kastade lite boll och hade mys.

Det var sen Otto som gick första spåret som var ca 8-900m. Det var en HELT annan Otto idag.. mycket lugnare och Catta gick själv med honom och jag efter. Han missade en apport annars tog han både spetsvinklar och resten av apporterna! Duktig kille!!! :) Tuggade inte lika mycket heller idag på apporterna. Fick även låna en metallhylsa av mig.. den var han skeptisk till *hihi* men det gick vägen det med!

Därefter var det Boris tur..  jag hade lagt ett spår på ca 7-800 m och om Otto var lugnare idag så var Boris SEG! haha.. inte så att han inte VILLE spåra för det vill han alltid men han måste ha varit lite trött eller nåt för han tog det såååå lugnt.. haha.. rena söndagspromenaden! *s* Men hur som helst tog han spåret jättefint, missade ingen apport ( 5 st + slut)

En underbar dag, solen sken och hundarna var på bra humör!! :)
Och vi med..man glömde julstressen för en liten stund! :) Tog massa kort med min nya fina kamera som jag ska ladda över lite senare.

Innan vi åkte hem tog vi en sväng till Arninge och köpte lite kattmat, kattsand och även en sväng in på Coop för att komplettera lite till julbaket som stundade!

Väl hemma satte vi på julmusik.. Boris däckade på golvet medan jag satte igång och baka.. hittat massa recept från "Leila Bakar" och gjorde idag Chocolate Cupcakes med choklad/kaffecreme på.. grymt goda.. även SaffransCupcakes med citroncreme på... mm mm mm. Har också gjort en Choclatefudgekaka.. kommer gå upp 10 kg i jul tror jag!! haha

Inte klar än..  ska göra kaffetryffel ikväll sedan blir det till att baka en stor hallonmarängtårta som jag ska ta med mig till mamma imorgon på julafton! :)

Julafton blir en lugn kväll med min mamma och hennes sambo Janne och hans familj.. ska vara där kl 15 till Calle.. innan det blir det nog en sväng till grusgropen med Boris, om han orkar.. hihi! Juldagen firar vi jul hemma hos mig med min mamma, Janne och mina bröder Marcus och Erik och Eriks tjej Maria. Ska bli mysigt så får Boris och alla katterna vara med också!

Önskar er alla en underbar jul!
MASSA kramar från oss!!! / Carro & Boris

Ovido - Quiz & Flashcards