Alla inlägg den 25 december 2008

Av Caroline Arvidsson - 25 december 2008 23:23

Jaha då var den här julen förbi.. vad fort det går!

Igår på julafton var jag hemma hos min mamma och firade julafton med henne och hennes sambos familj.. en väldigt mysig kväll med god mat och  många skratt! :) Var där mellan 15 och 19.30 sedan åkte jag hem och myste med Boris och missarna! Boris fick sig också ett välbehövligt bad! Skrattade så gott åt honom.. vi hade varit ute en sväng innan jag badade honom.. men just då han kommit  ut från duschen.. fortfarande blöt visade han tydligt att han måste ut IGEN... ojoj... det var ju 3 minus ute och han var dyngsur.. men nöden har ingen lag så jag fick pälsa på honom med hans duntäcke.. benskydd och hela  baletten.. haha... väl ute var det en lättad Boris som gjorde sina behov.. *s* Sedan in igen.. usch jag var ju livrädd att han skulle få lunginflammation eller nåt.. *s* men det gick ju bra.

Idag gick vi upp vid halv tio.. fixade oss och sedan tog vi bilen till Arninge och svängde in på Coop för att handla lite dricka och sånt till julbordet ikväll. Efter vi handlat åkte vi till de stora åkrarna och gick sn långis så Boris skulle ha "fått sitt" innan familjen kom över. Riktigt skönt.. passade på att ta lite kort med min nya kamera som jag köpt av Catta!

Då vi kom hem  var det bara fixa och dona.. dammsuga.. ställa iordning köket.. duka fram gottegott på borden.. tända ljus.. duscha själv.. vid 14 kom lillebror Marcus som hjälpte till med det sista och vid 15 kom mamma och Janne, och strax efter lillebror Erik och hans flickvän Maria :) Vi hade en supermysig kväll med jättegod mat, väldigt uppskattade julklappar och fika i massor.. magen står i 4 hörn nu känns det som! Ändå tänker man på en köttbullemacka.. hur galet är inte det?? Haha

Boris fick också julklappar så klart... 1 igelkott som "grymtar" då man klämmer på den.. ett annat pipdjur som har pip i huvudet.. ett BRAVOben med Peanutsmak  och ett väldigt stort märgben!! som blev kvällens höjdare! *s* han är nog nöjd med kvällen han med.. och självklart fick han ett litet "julbord" han också med en liten skinkbit och några prinskorvar *s* Han blir ju så fjärtig om han får för mycket.. men smaka fick han iaf!

Nej nu ska vi fortsätta se Captain Jack Sparrow!! MUMS!! Eller jag ska.. Boris drar stockar och sover som en ... det finns förresten lite foton från juldagarna i Boris Galleri 2

KRAM på er!!!

Ni har väl inte missat våra kattungar >> www.raggorgeous.se ;)

Ovido - Quiz & Flashcards