Alla inlägg den 20 december 2008

Av Caroline Arvidsson - 20 december 2008 23:43

Äntligen var det dax för lite spår idag!! Var alldeles för länge sen!

Mötte upp Catta, hennes mamma Birgitta och så klart Otto i Ekeröskogen vid 11.. länge sen vi var där! på vägen dit började det så klart regna... jäkla skitväder... men på nåt vis är det skönt att komma ut i friska luften iallafall!
Hade 5 lager kläder på mig *s* så jag frös inte iallafall.

Gick spåren på en gång, Boris fick ett lite slingrigt spår i bitvis tätare skog, stenrösen och lite annat skoj. Två 90 vinklar annars mest slingrigt.. Kom tillbaka innan Catta och hämtade sakerna för att lägga en uppletanderuta också.. just då kom de tillbaka..  med ett litet flin på läpparna "vi korsade ditt spår" *haha* Men det var ju helt ok.. bara kul med lite utmaningar!
Vi vallade rutan tillsammans, 10x10 m, och la ut 5 föremål lite gömda under alla löv, två av dem nere i små gropar i marken.

Fikade och väntade ca 1 timme, sedan gick vi spåren, Boris var först ut. Han var väldigt lugn och metodisk, hittade alla apporter och gav dem fint till mig. Hört att deras arbetsvilja kan minska då de blivit kastrerade men det stämde inte alls på Borre. Alltid lika glad då man jobbar! :)
Lite slarv i första 90vinkeln.. tog den liksom innan och sneddade.. men annars gick det jättebra. Lite snurr också vid platsen där Catta korsat Boris spår, men han hittade snart vägen och knallade på. :) Så härligt.

Otto är tillbaka i gamla ångvältstilen och lilla Catta har lite svårt att hålla så jag gick med Otto, som har lite mer att sätta emot *s* Birgitta och Catta gick bakom. Han är väldigt duktig men eftersom han har så bråttom blir det lite slarv här och där (fast jag VET att han egentligen KAN mycket mer!! Men efter ca halva spåret och några böjda träd *s* så lugnade han ner sig.. och sista halvan gick bättre.. (han tjänade inget på att dra för det gick itne fortare ändå, även om det inte var så lätt att hålla emot alltid) han tog alla apporterna men tuggar på dem, flisar dem kan man säga.. man hinner knappt se att han tar dem innan de ligger på backen i bitar.. *fniss* han går liksom bara vidare.. så man kanske skulle lära om honom att istället lägga/sätta sig vid apporterna så han inte ens ska ta dem i munnen.. så frustrerande då man VET att Otto är GRYM då han är mer lugn...

Efter spåret fick Boris ta sin ruta... han var något ofokuserad men tog 4/5 föremål.. luktade kanske lite väl mycket där, vet inte vad det var.

JOO... haha.. då Catta hade kastat boll (ni vet en sån där på snöre) strax innan vi kom hade  hon lyckats kasta upp den i en gran.. och inte fått ner den *s* så den skulle ju så klart ner.. jag hjälpte Catta upp genom att halvt lyfta upp henne... med mycket skratt och precision *s* kom hon upp de 3-4m som krävdes och med en pinne petade hon ner bollen från grenen. Då hon skulle ner fick vi vid ett tillfälle göra så att hon satte sig på mitt huvud.. haha... Catta var full av pinnar då hon kom ner och jag hade lera i halva håret.. haha.. men bollen kom ner!! *S*

Blir nog snart en träningshelg med Conny igen tror jag allt, nyttigt för både mig och Catta.  

Efter träningen gick vi en skön promenad som avslutning och sedan då jag var så nära Bromma Zoo åkte jag så klart in och kom ut igen med en kattbädd, 3 "Bravo"-ben till Boris med bubbelgum- och Peanut smak. Han älskar dem!! Även en hel del leksaker till kattungarna som blev väldigt uppskattade!

Tog en sväng förbi Statoil och köpte nya torkarblad, det var på tiden kan man säga! Såna saker som man tänker men aldrig gör. men då jag inte såg nästan nåt alls i regnet fast torkarna var på full fart, då blir det ju farligt om jag inte byter. Efter mycket pyssel fick vi på dem.. vilken SKILLNAD!

Ska ju även köpa Cattas systemkamera så fick den äntligen idag..kom hem helladdad och skulle fota kattungarna.. då ligger inte minneskortet med.. haha   tji fick jag! Men det får jag på tisdag då vi ses för lite spår igen!

Så om inte annat hörs vi då!
ha det gott och GOD JUL!


/ Carro & Boris

Ovido - Quiz & Flashcards